FIGYELEM!

Az iskola ezen honlapja 2019. szeptember 1-je után már nem frissül.

Az új honlap a http://web.lovassy.hu érhető el!

Beszámoló a párizsi útról - 2007. nyara

2007 nyarán az iskola támogatásával megvalósítottuk régi álmunkat: Párizsba utaztunk osztályfõnökünk, Kaposvári József tanár úr és Havasi Tibor tanár úr rendezte meg nekünk ezt a felejthetetlen kirándulást.
A kirándulás elsõ napja hosszú fárasztó buszozással telt. Átléptük a francia határt és Merlebach-ban szálltunk meg. Másnap a reims-i katedrális megtekintése után végre elértük a divat fõvárosaként emlegetett Párizst.
A következõ napon megcsodálhattuk a kilátást az Eiffel-toronyból, és kétszer is jól eláztunk. A Molin Rouge és a Sacré Coeur megtekintése után az esti fényekben, a Montmartre-on sétálgatva ismerkedtünk a párizsi turisták életérzésével. A harmadik napon háromdimenziós filmet láttunk a dinoszauruszokról a Cité-ben. Versailles, a palota, a hatalmas kert és a Kis- és Nagy Trianon palota óriási, túlzó méretei, fényûzése mindenkit ámulatba ejtett. Franciaország fénykorában olyan hatalmas otthonban éltek az uralkodók, hogy nem végignézni, hanem végigjárni sem volt idõnk egész Versailles-t. Este a George Pompidou melletti bevásárlóközpontban és a Szajna partján mulathattuk az idõt. Ez ám az élet!
Másnap az Invalidusok Dómja, a Rodin múzeum, a Notre Dame, a Conciergerie, a Saint Chapelle, a Sorbon és a Latin negyed és a Panthéon megtekintése után boldogan lélegezhettünk fel a Luxemburg kertben, ahol a csend végre némi kikapcsolódásra is alkalmat nyújtott. A negyedik napon Párizsban töltött napunk szinte pillanatok alatt elröpült. A Louvre-ra egy egész délelõtt jutott, mégis alig láttunk belõle valamit. A Palais Royal, az Opéra, a Vendome tér, a Palace de la Concorde, a Champs Elysées és a diadalív megtekintése közben szinte észrevehetetlenül sötétedett be. Búcsúajándékként a felettünk tornyosuló Eiffel Toronyról készíthettünk még fotókat, ha maradt még hely a fényképezõgépünkön.
Másnap elhagytuk a szállást és Strasburgba utaztunk, hogy az Európa Parlamentet, a Petite France-ot és a katedrálist megtekintsük. Megdöbbentõ volt a nyüzsgõ párizsi élet után, egy csendes, de annál méltóságteljesebb, a középkori hangulatot, és a modernséget ötvözõ városban körülnézni.
A nyüzsgõ sokaság, a magyarul beszélõ néger árusok, és az alkudozások, a monumentális, fényûzõ épületek vagy éppen egy-egy mûvészi remekmû mozaikjaival térhettünk haza. Méltán állíthatjuk, hogy ez egy feledhetetlen utazás volt számunkra!
Köszönjük szépen osztályfõnökünk, és Havasi tanár úr, a két buszsofõrünk, István és Béla, valamint iskolánk segítségét, hogy 18-19 évesen ilyen lehetõséget kaptunk tõlük.